insanlık etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
insanlık etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

İnsanlık, Güneş'e dokundu...

     NASA’nın uzay aracı Parker’dan, insanlık için tarihi bir adım. Güneş kaşifi olarak adlandırılan Parker, Güneş’in dış atmosferinin içine girmiş. Böylece insanlık ilk defa Güneş’e dokunmuş olmuş.

KORONANIN BÖYLE BİR YAN ETKİSİNİ HİÇ DUYMADINIZ…

     Koronanın yeni bir yan etkisi ortaya çıkmış. Ama bu yan etki, başka bir yan etki. Kasları %60’tan fazla şişiriyormuş. Yani vücut çalışan bir sporcu gibi pazularınız olabilir. Son bir not: Bu yan etki geçiciymiş.

ÖRÜMCEK ADAM: EVE DÖNÜŞ YOK, İLK GÜN TÜRKİYE’DE NE KADAR İZLENDİ?

     Örümcek Adam: Eve Dönüş Yok filmi vizyona girdiği ilk gün Türkiye’de 276 bin kişi tarafından izlenmiş. Her zaman yazıyorum, yine yazıyorum: Benim için Örümcek Adam, Peter Parker’dır. Yani Tobey Maguire’dir.

İnsanlıktan çıkaran düzen...

      İnsanların birbirinden nefret etmesine neden olan haberlerden, gündemden ne kadar uzak durabiliriz?

     Hadi diyelim televizyonu kapattık. Peki ya sosyal medya?

     Mesela Twitter. Gündemi takip etmek için kullandığım Twitter.

     İnanın orada atılan tivitler çok yaralıyor beni. Hangi konuda olursa olsun. Siyasette de böyle, futbolda da, herhangi bir toplumsal olayda da.

YOKSA BU DÜNYA…

     O kadar ayrışmışız ki. Adeta orada insanlar birbirini böcek gibi görüyorlar. Ayağınla ezip bir hamlede öldürebileceğin.

     Hatta aldığı nefesleri bile fazla görüyor karşıt taraflar birbirlerine.

     Böyle bir ortama psikoloji dayanır mı? İnsan bunlara kendini kaptırırsa canavarlaşır.

     Geriye ne insanlık kalır, ne güzellik, ne de yaşamanın tadı. Cehenneme döner dünya.

     Okuduğum bir yazıda öyle diyordu: “Yoksa bu dünya aslında bir cehennem olmasın.”

İnsanlık ipini kopardı...

      Twitter artık şöyle bir hal aldı: Eğer trendlerde bilinmedik bir isimle karşılaşırsanız bilin ki, ya öldürülmüştür, ya öldürmüştür, ya bir hayvana eziyet etmiştir ya da intihar etmiştir. İnsanlık ipini kopardı dostlar.  


İnsanlık bitti
foto kaynak: unsplash.com


NE OLACAK BU DOLAR’IN HALİ?

     Gerçekten ne olacak bu Dolar’ın hali? Daha nereye kadar yükselecek? 7,63 oldu. Kaç olacak? 10 mu olacak? Peki biz vatandaşlar nasıl etkileneceğiz bu durumdan? Bakalım gelecek günler neler gösterecek? Biz notumuzu buraya düşelim.


GECENİN SESSİZLİĞİNDE MÜZİK DİNLEMEK Bİ BAŞKA…

Gecenin o sakinliğinde, slov müzik dinlemek de ayrı bir güzel oluyor. Daha bir derinden etkiliyor beni. O anlarda şunu fark ediyorum: İnsanın hüzne de ihtiyacı var. İnsan zaman zaman hüzünlenmeli ve içinden geliyorsa ağlamalı da.

İnsanlığa olan inancın sıfıra düşmemesi için...


Sosyal medyadan ve tüm kitle iletişim araçlarından uzak yaşarsak işte belki o zaman insanlığa olan inancımızın sıfıra düşmesini engelleyebiliriz.

Sıkıldım artık insanlık ölmüş muhabbetinden....

insanlık öldü
foto kaynak: unsplash.com

     Siz de sıkılmadınız mı millet bu muhabbetten? İnsanlık çoktan öldü ve gömüldü. Her yaşanan kötü olayda boşuna insanlık ölmüş demeyin bence. İnsanlığın çoktan öldüğünü kabul edin ve yaşananlara o gözle bakın. Ben uzun süredir o gözle baktığım için yaşanan kepazeliklere hiç şaşırmıyorum. Çünkü biliyorum insanlık çoktan öldü ve gömüldü.

Palu ailesi mi? O ne ki?


     Günlerdir Palu ailesi konuşuluyor. Ama ben konuşmuyorum. İnternette nereyi açsam karşımda onlar. Ama inadına neymiş bu aile diye araştırmadım. İnternette video izlemedim. Neden izlemiyorum biliyor musunuz? Duyacağım şeylerden korktuğum için. Kim bilir ne iğrençlikler duyacağım yine. Her duyduğum şeyde insan denen ırkımızdan biraz daha nefret edeceğim. Biraz daha kalbim ezilecek. 

Palu ailesi

     Psikolojim bozulacak. “Lanet olsun böyle dünyaya” diyeceğim. En iyisi mi bunları hiç yaşamamak. Onların yaptıkları pislikleri duymamak. Bilmemek en iyisi dostlar. Bu çağda her şeyi bilmek, belki de bize bir ödül değil de ceza olmuştur. Artık ben ciddi ciddi böyle düşünmeye başladım. Telefonun, televizyonun, internetin olmadığı bir dönemde yaşasaydık daha mutlu olurduk belki. Palu ailesi mi? Benim öyle bir aileden haberim yok.

Foto kaynak: https://unsplash.com/photos/kX9lb7LUDWc

Nihat Hatipoğlu'na sorulan sorulardan insanlığımızın son hali...


     Nihat Hatipoğlu’na sorulan bir soru ile canınız sıkılıyor bir diğer soru ile gülümsüyorsunuz, içiniz açılıyor. Ya şu ülkede neler yaşanıyor. Dün Nihat hocayı izlerken bunları düşündüm. Bir tane adam kalktı. Neyi var neyi yok karısının üstüne yapmış. Oda adamı evden atmış. Bir diğeri, babası ölünce amcası onları evden atmış. Bu nasıl bir dünya ya? Biz insanoğlu ne kötü, ne çıkarcı mahluklarız. O iftar saatinde bunları duyunca moralim bozuldu. “Bu ne ya?” dedim. Bu, işin bir tarafı. Birde diğer tarafı var. Güzel tarafı. İnsanın içini açan tarafı. Bir çocuk kalkıyor. “Hocam matematik dersinde zorlanıyorum. Matematik dersinde kopya çeksem günah olur mu?” diyor.

Nihat Hatipoğlu

     Oradakilerin hepsinin yüzünde bir gülümseme belirdi. Tabi Nihat hocanında. “Benden fetva almaya çalışıyor” dedi gülerek. İşte insanın içini ısıtan görüntü bu. Tabi ki kopya çekme dedi. Ama kırmayarak, terslemeyerek. Ondan sonra küçük bir çocuk kalktı. Dua okudu, öğrendiği kadarıyla. Yine herkeste bir gülümseme. Tüm çocuklar heves ediyor kalkıp dua okumaya. Ne güzel bir ortam ya. O kötü kötü sorulardan sonra bu çocuklar inanın ilaç gibi geldi.

Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/baby-children-cute-dress-264109/