Yayınlar

Temmuz, 2018 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Sevgili günlük #10...

Resim
     Bu akşam da güncel konular üzerine yazmayacağım sevgili günlük . İçimden gelmiyor. Acayip bir sıcak var. Kapı, cam açık. Ama hiç mi hiç faydası yok. Bu sıcaklar öyle sıcaklar ki. Hani doğuda damlarda yatarlarmış ya yaz aylarında. İmkan olsa ben de damda yatacağım. Bu akşam mesai yaptık. Tam iki saat. Böyle mesai yaptığımız zamanlarda, sanki dünyaya sadece çalışmak için geldim hissine kapılıyorum. 21:30- 22:00 gibi evdesin. Hemen 24:00 oluyor zaten. Yat, sabah tekrar kalk. Yine iş.       Yeni bir kitap daha geldi bugün. Yeni işe başlayan arkadaşım Mustafa’nın kitaplığından. Aslında Otomatik Portakal kitabını getirecekti. O başkasındaymış. Onun yerine Adalet Savaşçısı kitabını getirdi. Şu anki okuduğum İblis kitabı gibi polisiye-gerilim. Kitap stokunu yaptım yine. Bu iki kitap, beni iki hafta idare eder. Bu yazıyı yazarken bana Sezen Aksu eşlik etti. İhanetten Geri Kalan şarkısıyla. Sizde bu yazıyı okurken belki dinlemek isterseniz diye buraya bırakıyorum. Foto kayna

İzlemek istediğim film...

Resim
     Kitap okumayı özlemişim. Sonunda Elif bana bir kitap getirdi. Yazarını hiç duymadım. Adı: İblis. İki kişi mi yazmış nedir? Up uzun bir cümle gibi, kitabın yazarı veya yazarları. Geçtiğimiz cumartesi başladım kitaba. 500 küsür sayfa. Bu küsür ifadesini doğru yazdım mı bilmiyorum. Eğer yanlışım varsa Rehitu abim düzeltir. Kitapta vahşice cinayetler falan var. Ve bir FBI ajanı. Sürükleyici bir kitap. İlk fırsatta izlemek istediğim film ise Terminal. Son yazısında Semih Keçecioğlu kardeşim yazmış. O kadar iyi anlatmış ki.       Yazılarını zevkle okuyorum. İçimden bir his bu filmi çok seveceğimi söylüyor. Bakalım içimdeki his, doğru tahminde bulunmuş olacak mı? saat 23:45. Bir gün daha bitmek üzere. Yarın yine iş var. Bugünden yanıma kar kalan ne oldu? İblis kitabını okumaya devam ettim. Birde Barış Özcan’ın Vazgeçtim adlı son videosunu izledim. Güzeldi. Yine bizi kişisel gelişimin sınırlarında dolaştırdı. Yazımın sonuna doğru geldiğimi hissediyorum. Çünkü başka yazaca

Nasreddin Hoca fıkrası...

Resim
      Nasreddin Hoca Fıkrası paylaşmak istedim sizlerle. Hoca evine doğru gitmektedir. Yanına komşusu gelir, “Hocam az önce bir tepsi baklava geçti, gördünüz mü?” diye sorar. Hoca da, “Banane” der. Bu sefer komşusu, “Ama sizin eve gitti” der. “O zaman da sanane” der hoca. Bu fıkradan çıkarılacak büyük bir ders var. Milletin ne yaptığıyla ilgilenmemek. Öyle komşular var ki. Sizin eve kim gelmiş, kim gitmiş onu gözetlerler? İlk fırsatta, “Kimdi onlar?” diye sorarlar. Elinde poşetle pazardan, marketten gelirsin.       “Ne çok da alış-veriş yapmışsınız” derler. Her hareketiniz izlenir? Her hareketiniz eleştirilir. Bu tip insanların nazar değdirme gibi durumları da vardır. “Şuna bir görünmeden geçsem” dersin. Akşama eve gelir annene kendini okutursun. Be mübarek insanlar, kendi işinize gücünüze baksanız ne olur? Kendi işlerine güçlerine yine bakmayacaklar. Bir şey değişmeyecek yine. Bu tür insanlar hep hayatımızda var olmaya devam edecekler. Ve Nasreddin Hocanın bu fıkrası hep g

Haber önü denen haberleri neden izlemiyorum?

Resim
           Eskiden ne güzeldi. Haber önceleri genelde diziler olurdu. Ya da Türk filmleri. Saat 19:00’a kadar sürerdi bu diziler ve filmler. Yine saat 19:00’a kadar da devamlı alt yazılar geçerdi. Şu haber var ve daha fazlası saat 19:00 ana haberde diye. Şimdi haber önü diye bir şey çıkardılar. 15 dakika öncesinden başlıyor bu haber önü dedikleri. Ve bu 15 dakika boyunca genellikle 3 sayfa haberleri oluyor. Bıçaklama, kavga, öldürme falan filan. İnsanın içini karartmaktan başka bir şey değil. Bu 15 dakikayı izlemiyorum. Bu 15 dakika başka kanallarda takılıyorum. Saat tam 19:00 olduğunda açıyorum haberleri. Çünkü ben haber izlemek istiyorum, içimi karartmak değil. Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/adult-art-conceptual-dark-278312/

Müzik kanallarını izliyor musunuz?

Resim
           Uzun zamandır müzik kanalları nı açıp, klip izlemedim. Hiç ihtiyaç duymuyorum. Artık Youtube denen bir dünya var. Hangi şarkıyı istersem açıp dinliyorum. Dinliyorum kelimesini özellikle kullandım. Çünkü klip izlemiyorum. Geçen gün Hande Yener’in şarkılarından birini açtım Youtube’dan. Bir ara klibe gözüm takıldı. “Bu şarkının klibi böyle miymiş?” dedim. Kliplerle hiç aram olmadığını anlatmak için verdim bu örneği. Bir klip çokça gündeme geliyorsa, ancak o zaman bakıyorum. Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/black-video-camera-turned-on-639090/

Google, Youtube'u yavaşlatıyor mu?

Resim
                                    Mozilla ’nın Teknik Program Müdürü Chris Peterson, büyük bir iddiada bulundu. Dediğine göre, eğer biri Youtube’u, Chrome harici başka tarayıcıda açarsa, Google , Youtube’u yavaşlatıyormuş. Ne alakası var diyenler için. Youtube, Google’a ait. Teknoloji dünyasında bu tür haberleri çok duyuyoruz. Çıkar uğruna her şey bir anda alt üst ediliyor. Hele ki son yaşanan Facebook olayından sonra. Normalde Google gibi dünya çapında bir tarayıcının böyle işlerle uğraşmaması lazım. Her telefonda Chrome kullanılıyor. İnternet Explorer’ı unuttum bile. Hatta, “ İnternet Explorer kullanan mı kaldı ya?” diye bile sorabilirim. Bu yazıyı okuyan sizler mesela. Masa üstü bilgisayarınızda hangi tarayıcıyı kullanıyorsunuz? Chrome mu, İnternet Explorer mı? Mozilla’yı hiç katmıyorum bile. Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/black-cable-cellphone-cellular-telephone-305084/

Nikola Tesla, Türkiye'ye geliyor...

Resim
         Nikola Tesla ’nın özel eşyalarını ve buluşlarını yakından görmek ister misin? O zaman sana güzel haberim var. Nikola Tesla Müzesi, Türkiye’ye geliyor. Müze, Sırbistan’da. Eşyaların ülkemize taşınması 6-7 aylık gibi bir süre alacakmış. Ve ülkemizin üç büyük ilinde; İstanbul, Ankara ve İzmir’de sergilenecek. Daha önce Tesla’nın hayatını izledim. Çok fantastik bir hayat. Çılgın projeleri var. O günden sonra onunla ilgili çıkan tüm haberleri izler ve okur oldum. Fırsatı bulup müzeye gitmeli. Şuraya da Ruhi Çenet’in, Tesla hakkındaki videosunu bırakıyorum. Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/bright-bulb-close-up-dark-459718/

Blogger neden engellendi?

Resim
          Dün mü, dün evvelsi akşam mı neydi? Blogger ’a giriş yapmaya çalıştığımda yapamamıştım. Daha sonra Blogspot uzantılı tüm blog sitelerine giriş yapmayı denedim. Onlara da giremedim. Google kaynaklı olduğunu düşündüm. Ama işin aslı sonradan ortaya çıktı. Mahkeme başka bir siteye engel koyacağına Blogger’a engel koymuş. Hata sonradan farkedilince engel kaldırılmış. Bu gibi şeyler sadece Türkiye’de olur. Nasıl olur da başka bir site yerine Blogger engellenir ki? Neyse bizim için önemli olan tekrar bloğumuza dönmemizdi. Gerisi boş. Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/person-holding-chocolate-bar-near-laptop-1038674/

Saklansam bir yerlerde gizlice ağlasam...

Resim
     Gecenin ilerleyen saatleri olacak. Ve odamda olacağım. Tek başıma. Hiçbir ses olmayacak. Sadece gecenin sesi eşlik edecek bana. Uzanacağım yatağıma. Düşünmeye başlayacağım. Hatta belki de ışıkları da kapatacağım. Kendimden de saklanmaya çalışacağım. Ne kadar başarabilirsem tabi. O şarkıdaki gibi, saklansam bir yerlerde gizlice ağlasam . Yaptığım yanlışlara ağlasam. Hiç telafi olmayacak yanlışlara. İçin için ağlasam. Gözyaşlarımın tuzlu tadını dilimde hissetsem. Sıcak sıcak gözyaşlarım aksa yanaklarıma. Belki de hıçkırarak ağlamalıyım. Belki, belki o zaman biraz rahatlayabilirim. Gözyaşlarım koca bir orman yangınına dökülmüş bir kova su misali. Derde derman değil. Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/adult-alone-backlit-black-and-white-268833/

Mesut Özil'in tarihe not düştüğü o muhteşem söz...

Resim
      Mesut Özil,  Almanya milli takımını bıraktı. Mesut’un çok üstüne geldiler. Oda bir yere kadar dayandı. Sonunda, “Pes” dedi. Cumhurbaşkanı Erdoğan ile fotoğraf çektirdi diye söylemediklerini bırakmadılar. “Ben sizinle görüşmem, fotoğraf çektirmem” mi deseydi. Bence de bunca şeyden sonra Mesut’un bir şey yapması, bir tepki göstermesi gerekirdi. Oda verilebilecek en büyük tepkiyi verdi ve milli takımı bıraktı. Almanya Futbol Federasyonu bu süreçte hiç Mesut’un arkasında durmamış. Resmen Alman kamuoyunun önüne atmış.       Bence yukarılardan bir yerlerden Mesut’un bileti kesildi. Kendileri milli takımı bıraktıramayacaklarına göre Mesut Özil’in kendi kendine bırakması için her türlü ortamı hazırladılar. Sonunda istedikleri oldu. Açıklamasında o kadar anlamlı ifadeler kullandı ki. Benim gönlümü kazandı. Ailesi onu tam bir Türk gibi yetiştirmiş. “Ben bir devlet büyüğüne nasıl hayır diyebilirim? Bu saygısızlığı nasıl gösterebilirim?” diyor. Hele hele manşetlik bir cüml

Youtube kanal önerisi: Pena...

Resim
      Youtube kanal öneri leri her zaman ilgilendiğim konulardan biridir. Hala bu büyük mecrada güzel kanalların varlığından haberdar olmayabiliriz. Tıpkı bilmediğimiz nice güzel blog gibi.   Bu Youtube önerilerini bizim bloglardaki blog keşif etkinliğine benzetiyorum. Bir ara Eleştirmen Adam da Youtube kanal önerileri yazmıştı. Büyük bir hevesle okumuştum yazısını. O yazısında Yorekok’u tanıdım mesela. O zamana kadar Yorekok ismini hiç duymamıştım.       Şimdi takip ettiğim kanallar arasında kendisi. Ben de bu örnekten yola çıkarak sevdiğim kanalları sizlerle paylaşmaya karar verdim. Kanalın ismi: Pena . Şu anda takip edenleriniz olabilir. Zaten Cüneyt Özdemir videosu da bu kanaldaki videosu. Ekşi Sözlük’ün kanalı. İsmine gelince Eksi Sözlük’te açılan ilk başlıkmış. Gazeteciler, şarkıcılar, yazarlar konukları arasında. Ahmet Hakan, Serdar Kuzuloğlu, Sunay Akın bunlardan bazıları. Kanal hakkında yorumlarınızı bekliyorum. CÜNEYT ÖZDEMİR, NEDEN AMERİKA’DAN PROGRAM YAPIY

Yeni Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk'tan umutluyum...

Resim
     Yeni Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk ’un açıklamalarını okudum ve izledim. Kendinden emin bir konuşması vardı. İşini bilen biri gibi konuşuyordu. Görüntüsüyle söyledikleri birbiriyle örtüşüyordu. Mesela, “Oyunun ortasında kurallar değişmeyecek” demiş. Bu çok çektiğimiz bir durum. Kaç defa öğrencilerin aklı allak bullak oldu. Çocukların ruh dünyalarıyla o kadar çok oynandı ki. “En geç 2 ay içinde yaklaşık 3 yıllık bir program açıklayacağız” demiş. Evet, budur. İyisiyle kötüsüyle bir program yap ve ona uy. Daha sene bitmeden değiştirince o uyguladığın programın iyi yanlarını da göremiyorsun. Ve yine, yeni programla ilgili, “Hiçbir öğrenci ve veli sürprizle karşılaşmayacak” demiş. Bu da güzel. En çok da, “ Ben bakan olmaya değil, gören olmaya çalışacağım ” sözünü beğendim. İdealist insanları severim. Yeni bakanımız Ziya Selçuk da gördüğüm kadarıyla idealist biri. Dilerim hayal ettiklerini hepsini bir bir yapar. Ben yeni bakanımızdan umutluyum. İNSTAGRAM TV İZLİYOR MUS

İphone şarj sorunundan geçilmiyor...

Resim
     2-3 yıldan beri İphone kullanan bir arkadaşımın bataryası bitmiş. Ondan sonra bir başkası. Bizim yazılımcı Ogün de aynı sorundan dert yandı. Hadi bunları geç. Bir başka arkadaşım sıfır almış. İki ay sonra şarj sorunu çıkmış, garantiye göndermiş. Çevremdeki İphone kullananlardan bu şikayeti sıklıkla duymaya başladım. Her gün de şarj ediyoruz ki. Evi bırak, iş yerine de götürüyoruz şarj makinesini. Şarj etmediğim gün yok. Bir telefonun bataryası her gün bu şarj olayına daha ne kadar dayanabilir? Telefonun elimizden düştüğü yok ki. Siz kullanıyorsanız sizde ya da çevrenizdeki İphone kullananlardan böyle bir şey duydunuz mu?   Niye son günlerde bataryalar error vermeye başladılar? YARIŞMA PROGRAMI MERAKI NEDİR?      Kanal D , yönetim değiştirdikten sonra yayın politikası da değişti doğal olarak. Koltuğa oturan kişi kafayı yarışmalara takmış. Nasıl her akşam bir dizi olayı varsa, her akşama bir yarışma olacak gibi. Pazartesi günü Eser Yenenler ’in sunduğu Şöhret Kafas

Kayıp çocuk haberleri niye arttı?

Resim
     Son günlerde haberlerde devamlı kayıp çocuklar ile ilgili haberler görüyoruz. Son dönemde bu kayıp çocuk vakaları niye arttı? Ya da şimdiye kadar hep böyle miydi de bizim yeni yeni mi haberimiz oluyor? Bir insan, bir çocuktan ne ister ki ya? Annesiyle babasıyla problemin varsa git onlarla çöz kardeşim. Küçük bir çocuğun hayatını niye karartıyorsun? Anne ve babasıyla da çöz derken git onları öldür demiyorum tabi. İnsan gibi konuşursun olmadı yasal yollara başvurursun. Küçük çocukları olan anne-babaların yerine koyuyorum kendimi de. Her an tedirginlik içinde olmasınlar da ne yapsınlar? Artık bu noktadan sonra bir dakika yalnız bırakmamak lazım çocukları sokakta. Allah anne-babalara kolaylık versin. Bu zamanda çocuk yetiştirmek zor. HERKESTE ASTİGMAT ÇIKMAYA BAŞLADI Ben bir astigmatım. Yıllardır gözlük kullanıyorum. Derecesi 1. Gözlük olmadan televizyonun alt yazıları flu gözüküyor. Aynı şey bilgisayar içinde geçerli. Dibine girmem gerekiyor ne yazdığını görmem için.

Cem Yılmaz, Karakomik Filmler ile güldürecek mi?

Resim
      Cem Yılmaz ara sıra yaptığı filmlerle çizgisinin dışına çıkıyor. Mesela Hokkabaz ile. Mesela Pek Yakında ile. Bu adamın gönlünde komedinin dışında başka bir tarz daha yatıyor. Oda komik olmayan filmler. Hayata dokunan filmler. Pek Yakında mesela öyle bir işti. Eşiyle tekrar barışmak isteyen bir adamın mücadelesiydi. Bir aile filmiydi. Tabi dört dörtlük olduğu söylenemez. Ama niyet var.       Adımlar da iyi. Karakomik Filmler ile geliyor bu sefer karşımıza. Filmlerin türünün ne olduğuna dair şu şekilde bir açıklama yaptı: “Gora’yı çok sevmiştim ama Hokkabaz’ın yeri ayrı diyorsan sıradaki parça sana”. Cem Yılmaz çabuk öğreniyor. Ve her film bir öncekinden daha iyi oluyor. Hem komedi türünde hem de komedi dışındaki türlerde iyi filmler yapacağı düşünüyorum. Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/man-holding-clapper-board-1117132/

İsme göre kitap seçme...

Resim
     İsme göre kitap seçmeye karşıyım. İsme göre kitap seçmek , sizi yanıltır. Bu aralar çok meşhur olan birini anlatan bir kitap gördünüz. Mesela Elon Musk . Bir biyografi kitabı olsun mesela. Önce bir yazara bakın. Kim yazmış? Sonra o kitabı, o zamana kadar hiç duydunuz mu? Eğer bu iki soruya da verdiğiniz cevap, “Hayır” ise o kitabı asla almayın.       Kuvvetle muhtemel o kitapta aradığınız şeyi bulamayacaksınız. Hem paranıza yazık olacak, hem de o kitabı okumak için harcadığınız zamana. Bir kitap çok okunuyorsa iyi kitaptır. Bilmem kaç bin ya da kaç milyonun okuduğu kitap kötü olamaz. İstisnalar kaideyi bozmaz tabi.   Evet beyler bayanlar! Bu konuda sizler ne söylemek istersiniz? Foto kaynak: https://www.pexels.com/photo/business-coffee-cup-data-324129/

İnstagram'ı yönetenleri kutlamak lazım...

Resim
     Herkes bunu konuşuyor. “ İphone bile fiyatları arttırmış” diyorlar. Bu artışın ülkemizdeki Dolar artışı ile alakası var mı, yoksa İphone’un bağımsız aldığı bir karar mı, onu öğrenemedim. Ama 1000 liraya kadar zam gelmiş diyorlar. Arkadaşlarla bu konuyu konuşurken, “Bende İphone X alacağım ama 3 sene sonra” dedim.      2018 Dünya kupası şampiyonu Fransa oldu. Benim gönlüm Hırvatistan ’dan yanaydı. Yarı final maçında vakit geçirmek için topu korner direğinin oralarda saklamalar. Yok, topu alıp başka tarafa atmalar. İyice gıcık kaptım. Bu yüzden Hırvatistan’dan yanaydım. Ama anlaşıldı ki bu turnuvada Fransa ile baş edebilecek bir takım yokmuş. Sezar’ın hakkı Sezar’a şimdi.      Yine final maçı ile ilgili bir not daha. Hırvatistan gol atmış. Beraberliği yakalamış, teknik direktörü hiç sevinmiyor. Adamda ne hoplama ne zıplama var. Öyle put gibi duruyor. Abi bu neyin kasıntısı. Bu maçta takımının attığı gole sevinmeyeceksin de hangi maçta atılan gole sevineceksin.

Habertürk gazetesinin kapanması ve yazılı basın üzerine...

Resim
      Habertürk gazetesi kapandı. Gerekçe olarak maliyetler gösterildi. Sektörün internet haberciliğine kaydığı belirtildi. Doğru mu? Doğru. Türkiye’de birey olarak gazete alan kişi sayısının, o kadar da çok olduğunu zannetmiyorum. Bu kadar gazete satılmasının nedeni, kahvelerdir. Herhangi bir nedenle boş vaktim olduğunda kahveye giderim. Kahvede bir sürü gazete var. Sabah’tan Hürriyet’e, Posta’dan Sözcü’ye kadar. Çayımı içerken hepsine bir göz gezdiririm. Genelde de köşe yazılarını okurum.       Şu gün, kahveler gazete almayı bıraksınlar, gazete satış rakamlarının çok aşağılara düşeceği inancındayım. Ki artık hayatımızda Millet kıraathaneleri diye bir kavram var. Onları da bu duruma dahil edersek, gazeteler ölmez. Tabi kıraathaneler de gazete olacak mı bilmiyorum. Bizim buralara-yani Düzce’ye- gelirse, gidip göreceğiz. “Şu Millet kıraathaneleri nedir, ne değildir?” diye.      Habertürk gazetesini para verip almazdım. Kahvede denk gelirsem okurdum. Gazete beni cezbetmi