hikaye okumak etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
hikaye okumak etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

Seçmece hikayeler bana göre değil...

     Daha önce Rıfat Ilgaz’ın hikaye kitabını almıştım. Onu okurken hiç sıkılmamıştım mesela. Onun hikayelerinin hepsi güzel olmasa da istediğim tarzda hikayelerdi. Ama ne zaman hikaye antolojisi kitabını aldım, işte o zaman işler ters gitmeye başladı. Hikaye okumaktan tamamen kopmamaya karar verdim. Bundan sonra hikaye kitabı alırsam bir yazarın hikaye kitabını alacağım. Seçmece hikayeler bana göre değil, en azından bunu anlamış oldum.

    

    

Hikaye okumayı da roman okumak kadar seviyorum artık...

*Eskiden olsa, “Roman mı, hikaye mi?” sorusuna hemen, “Roman” derdim. Ama şimdi öyle diyemiyorum. Çünkü okumaktan hemen sıkıldığım için hikayeye yöneldim bu aralar. Hikaye hoşuma da gitti. Artık hikayeyi de roman kadar sevdiğimi söyleyebilirim.

*Show TV’de, Süt Kardeşlerim’i izledik. Reklam arasında da tv8’de, Fenerbahçe- Hull City maçını izledik.

*İstanbul’da yine bir sel ve yine Ekrem İmamoğlu tatilde. Buraya yazıyorum: Ekrem İmamoğlu bırak Cumhurbaşkanı seçilmeyi, bir daha belediye başkanı bile seçilemez.

*Okeye dördüncü olarak çağrılmadım hiçbir zaman. Oyunlarla fazla ilgim yoktu. Hala da yok. Geç öğrendim okeyi. İlk öğrenmeye başladığım zamanlar farkında olmadan okey taşını yanımdaki adama veriyordum. Bugün Whatsapp grubundan, “Okeye dördüncü arıyoruz. Müsait olan gelsin” yazınca arkadaş, bu sorunun muhatabı olarak görmedim kendimi :)

*Hikmet Anıl Öztekin, YouTube kanalında, 18 süper film önerisi yapmış. Filmlerin konsepti olarak da tatilde iyi gidecek filmler olarak belirlemiş. Videoyu izler izlemez o filmlerden birini hemen izledim. “Benden Bu Kadar” isimli filmdi izlediğim. Önerilen filmlerin geneli hoşuma gitti. Fırsat buldukça izleyeceğim hepsini.

*Büyük gazeteler bir zamanlar 500 bin falan satarlardı. Şimdilerde bu rakam 150 binlere kadar düşmüş. Daha kaçlara düşecek bu sayılar bakalım.

*Şekerpare adında bir Türk filmi var ya. İşte onu sevemedim. Gerçi bugüne kadar başından sonuna kadar oturup izlemişliğim de yok. İzlediğim sahneler sarmayınca beni, tamamını izleme gereksinimi duymadım.

Hikaye otomatından hikaye okumak ister misiniz?


     
hikaye okumak


     Hikaye otomatı yapmışlar Londra’da. Otomata para atıyorsun sana kısa hikayeler veriyor. Yolculuk sırasında bu hikayeleri okuyorsun. Bence harika bir fikir olmuş. Kısa hikayeleri verilen yazarlar arasında Charles Dickens ve Virginia Woolf da var. Bizim buralarda da olsa ne güzel olur. Herhalde böyle bir uygulama öncelikle İstanbul, Ankara, İzmir gibi üç büyük kentten birinde başlar.

Foto kaynak: https://unsplash.com/photos/FO4gzqI2t84