Kayıtlar

2020 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Hayattan notlar 26...

Resim
O SES TÜRKİYE VARMIŞ YA…      Bu sene yılbaşı akşamı O Ses Türkiye yok derken bir anda bombayı patlattı Acun. Meğer bu yılbaşı için de özel bir bölüm hazırlamış. Birkaç gün kala haberini verdi. Ekibe yeniden dönen Ebru Gündeş de jüride. KARAR VEREMEDİM…      Birkaç gün önceki yazımda yazdığım gibi Ekmek Teknesi’ni izlemeye başladım. 3 bölümü bitirdim. Ama hala beğendim mi, beğenmedim mi bilmiyorum. Bazı yerleri hoşuma gidiyor bazı yerlerine ise, “Cıkk, olmamış” diyorum. foto kaynak: unsplash.com HER BÖLÜMÜ 10 DAKİKALIK DİZİ…      Engin Günaydın’ın yeni dizisi 10 bin Adım’dan haberiniz var mı? Yeni dijital platform Gain’de yayınlanmaya başlamış. Şu ana kadar iki bölüm yayınlanmış. Ve bölümler de sadece 10 dakikacık. Sanki dizi değil de kısa film. Diğer başrol ise Devin Özgür Çınar. 2021 GÜZELLİKLER GETİR BİZE…      Bu yazı 2020’nin son yazısı. 31 Aralık akşamından ve saat 21:52 geçe bu yazıyı kaleme alıyorum. Bitsin diye dört gözle beklediğimiz 2020 sonunda bitiyor. 202

Hayattan notlar 25...

Resim
YILBAŞI AKŞAMI NE İZLEYECEKSİN?      Yılbaşı akşamı ne izleyeceksiniz? Koronavirüs nedeniyle yasaklardan dolayı hepimiz evde olacağız. Evde olunca da muhtemelen hepimiz bir şeyler izleyeceğiz. Kanal D’de Çok Güzel Hareketler 2’yi izleyeceğiz biz. Yayın hayatına başlayacak olan yerli platform Gain’de ise Doğu Demirkol’un stand-up gösterisi olacakmış bir saatlik. 20:00 ile 21:00 arası. Sizi de bilgilendirmiş olayım. foto kaynak:unsplash.com AŞI SIRAN NE ZAMAN GELECEKMİŞ ÖĞREN…      Ve sonunda aşılar geldi. Uçakla Ankara’ya getirilen aşılar dakika dakika televizyonlar tarafından takip edildi. 2 haftalık inceleme sürecinden sonra aşılama başlayacak. Bu arada ne zaman aşı olacağınızı kimlik numaranız ile e-Nabız sisteminden öğrenilebileceksiniz. Bu uygulamaya ulaşmada problem yaşayanlar ise aile hekimlerinden bilgi alabilecek.

Hayattan notlar 24...

Resim
ÇİN AŞISI, YILAN HİKAYESİNE DÖNDÜ…       Çin aşısı , “Ha geldi, ha gelecek” derken iş yılan hikayesine döndü. Son yapılan açıklamaya göre aşı yarın gelecekmiş. Bu arada aşı gelir gelmez vurulmaya başlanmayacak. Öncelikle 14 gün aşıyı inceleme aşaması var. İncelemeden sonra aşılama başlayacak. foto kaynak: unsplash.com SEVGİ, MASKEYDİ…      Samsun’da 19 Mayıs Belediyesi harika bir afiş çalışması yapmış. Yeşilçam’ın efsane repliklerini koronavirüse uyarlamışlar. Mesela hemen bir örnek vereyim: Hani Kadir İnanır ve Türkan Şoray’ın efsane filmi Al Yazmalım’daki, “Sevgi neydi?” repliği vardı ya. Bu sorunun cevabı olarak, “Sevgi, temizlikti, maskeydi, mesafeydi” denmiş. Ayrıca film karakterlerine maske de takılmış afişte. Çok ince fikir. Tebrikler.

Hayattan notlar 23...

Resim
DENİZ MANZARALI MEZAR YERİ SATIŞLARI…      İstanbul’da mezar yeri kara borsaya düşmüş. İlanlar veriliyormuş. Deniz manzaralı, Sabancı mezarlığına yakın diye. 2 milyona kadar çıkıyormuş mezar yeri fiyatları.      Koronadan dolayı böyle insanlara gün doğmuş. Ama mezarlıklar müdürü ya da onun gibi mezarlıklardan sorumlu bir yetkili olacak. Ünvanını tam hatırlamıyorum şimdi. foto kaynak: unsplash.com      Mezar yerleri böyle satılamaz diyor. Mezar yerleri tapulu arazisi değil ki böyle satılsın diyor. Abi her yerde kolpaya gelebiliriz bu memlekette.      O yüzden kişilerle halletmeyeceksin böyle işleri. Direk gideceksin kaymakamlık ya da valiliğe. Resmi yollardan işini göreceksin. SMA HASTALARI İÇİN YARDIM TOPLAYAN ÜNLÜLER…      Ünlüler sma hastası olan çocuklara yardım topluyorlar. İnstagram’da ve YouTube’da denk geldim. Bunlardan biri de Cem Yılmaz olmuş. Oda bir ailenin para toplamasına ön ayak olmuş. Ne diyelim inşallah bu çabalar sayesinde çocuklar kurtulur.

Hayattan notlar 22...

Resim
2021 YILI ASGARİ ÜCRETİ AÇIKLANDI…      Ve 2021 yılı için asgari ücret açıklandı. 2 bin 825 lira oldu. Ben şaşırdım açıkçası. Bunun altından bir rakam bekliyordum. 2 bin 600 gibi. 500 liralık artışa rağmen yine de yetersiz. Çünkü koskoca bir yılı bu rakamla geçirmemiz lazım. Eskiden 6 aydan 6 aya zam olurdu. Şimdi de öyle olması gerekir aslında. Hayat devamlı pahalılaşıyor. Mesela haziran ayında da işçilere 200-300 lira ateşlenmeli. foto kaynak: unsplash.com CEM YILMAZ’A YAKIŞAN DA BUYDU…      Prof. Dr. Orhan Kural , koronadan dolayı hayatını kaybetmişti. Ölümünün ardından araları bozuk olan Cem Yılmaz sosyal medyadan, “Yıllardır aramız pek iyi olmasa da Orhan Kural’a çok üzüldüm.” diyerek sevenlerine başsağlığı dilemiş. Cem Yılmaz’a da yakışan buydu.

Hayattan notlar 21...

Resim
TV8,5’DA İZLEYECEK BİR ŞEY BULABİLDİK…      Bu satırları bir pazar akşamından yazıyorum. Saat 22:37 geçiyor. Normalde pazar akşamları kanal D’de Çok Güzel Hareketler Bunlar 2’yi izlerdik. Ama bu hafta yok. foto kaynak: unsplash.com      Çünkü önümüzdeki Perşembe yılbaşı akşamı ve yılbaşı özel programı olacak. O nedenle bu hafta yeni bölümü yok. Kanallarda da izleyecek bir şey bulamadık. Kanal kanal dolaştık.      Ve tv8,5’da, O Ses Türkiye’nin eski bölümünü izliyoruz. Dikkat tv8 değil tv8,5. Ne kadar uydu kanalı varsa çoğunu dolaştık yani. EXXEN’DE HANGİ PROGRAMLARIN TUTMA ŞANSI AZ?      1 Ocak’ta yayın hayatına başlayacak olan Exxen’de bir dünya program başlayacak. Artık yeni başlayacak programları takip bile edemiyorum.      Hatta Onedio, Exxen’de yeni başlayacak programların listesini yapmış. Bakalım bi dünya program arasından hangileri patlayacak, hangileri hüsran yaşatacak? Ben özellikle YouTuberların yapacağı programların başarılı olamayacağı kanısındayım.

Hayattan notlar 20...

Resim
İPHONE 12 MİNİYİ GÖZÜME KESTİRDİM…      Apple, İphone 12 mini çıkarmış. Muhtemelen bi 3-4 yıl sonra alacağım telefon budur. Ben yıllardır İphone kullanıyorum. Bu sene büyük ekrana merak saldım ve 8 plus aldım.      Ama bir şey itiraf edeyim: Büyük ekrana ısınamadım. Ama bir kere de almış bulundum. Ben bir telefonu en az 3 yıl kullanırım. Bu telefondan sonra tekrar küçük ekrana geçeceğim. foto kaynak: unsplash.com      En son modelinden alacağım içinde bu İphone 12 olur. Tabi o zamana kadar daha neler çıkar belli olmaz. MUTANT VİRÜS BİZDE DE VAR MI?      Türkiye’de mutant virüs var mı? Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın açıklamasına göre yok. Ama bu açıklamayla tatmin olmayan doktorlar var. PCR testlerinin güncellemesi gerektiğini söylüyorlar bu doktorlar. Bakalım gelecek günler neler getirecek bize?

Hayattan notlar 19...

Resim
GÜNLÜK OLARAK YAPACAKLARINI YAZ…      Hikmet Anıl Öztekin’in YouTube kanalında izledim. Kendimizi geliştirecek öneriler sunuyordu videosunda. Bunlardan biri de güne başlarken neler yapacağını yazmak . Gün içerisinde kendini boşlukta hissettiğinde, “Ne yapsam” dediğinde notlarımıza bakmamızı tavsiye ediyor. Bence çok iyi bir fikir. Bunu hemen deneyeceğim. foto kaynak: unsplash.com STEPHAN KİNG’İN YAZMA RUTİNİ…      Yine Hikmet Anıl Öztekin’in kanalından öğrendiğim bir bilgi. Bugün ona çalışmışım YouTube’da fark ettim de. Neyse konumuza dönelim. Stephan King’in yazma rutini hakkında. Günde 2000 kelime kotası varmış.             Sabah ailecek kahvaltı yaptıktan sonra otururmuş masasının başına ve 2000 kelime yazmadan kalkmazmış. Öğleden sonra 13:00-14:00 gibi bitermiş yazısı. Ondan sonrası kitap okuma, araştırma yapma ve sevdikleriyle vakit geçirmeymiş. İşte benim hayal ettiğim yaşantı bu.

Hayattan notlar 18...

Resim
İLK DEFA BU KADAR ÇOK REKLAM ÇIKTI…      Bugün, YouTube’da video izlerken daha öncelerine göre sanki daha fazla reklam çıktı karşıma. Birde reklamları 6 saniyelik yapıyor, atlama şansın da olmuyor. Birde iki reklam koyuyor ardı ardına. İlk defa reklamlar izleme keyfimin içine ettiler. foto kaynak: unsplash.com TAKILDIĞIN SORUNUN FOTOĞRAFINI ÇEK, GÖNDER…      Kunduz diye bir uygulama çıkmış. Bu uygulamada eğer bir soruyu çözemezseniz, takılırsanız o sorunun fotoğrafını çekip gönderiyorsunuz. Dakikalar sonra size o sorunun çözümlü anlatımıyla beraber geri dönüyorlar.      Hatta bu uygulama en iyi girişim ödüllerinden birini de almış. Üniversite öğrencileri kısacası sınavlara hazırlanan her öğrenci için bence güzel bir uygulama olmuş. Fikir güzel ama pratikte nasıl işliyor bilmiyorum tabi. Ama fikirin güzelliği yazdırdı bana bu yazıyı. Not: Bu bir reklam yazısı değildir.

Hayattan notlar 17...

Resim
EKMEK TEKNESİ’Nİ İZLEMEYİ DÜŞÜNÜYORUM…      İnstagram’da Ekmek Teknesi dizisini gördüm. Zamanında izlemediğim bir diziydi. Şimdi efsane diziler arasında geçiyor. Aile dizilerini severim ben. Bu aralar bu diziyi izlemeyi düşünüyorum. foto kaynak: unsplash.com BİR BAŞKADIR’DAN BİR SAHNE…      Az önce İnstagram’da, Bir Başkadır dizisinden bir bölüm izledim. Bir tane psikolog başka bir psikolog arkadaşına içini döküyor. Hayatında olan bütün olumsuzlukları ağlaya ağlaya anlatıyor. Öyle bir konuşmadan sonra insan öyle bir hafifler ki. Tonlarca yük kalkmış olur üstünden. Ve Öykü Karayel. Belki de 30 saniyelik konuşmasını izledim. Çok çok iyi oynamış. Hiç beklemezdim kendisinden. Boşuna herkes beğenmemiş oyunculuğunu. GAİN ADINDA BİR DİJİTAL PLATFORM GELİYOR…       1 Ocak itibariyle Acun’un dijital platformu Exxen yayın hayatına başlıyor. Onunla beraber bir başka yerli platform olarak Gain ’de yayın hayatına başlayacak. Bakalım piyasada yer edinebilecek mi?

Hayattan notlar 16...

Resim
İYİ REKLAM OLMUŞ…      Netflix , İstanbul’un farklı yerlerine afişler astırmış. Afişlerde, “Şimdi onlar alt yazılı izlesin.” yazıyormuş. Türk dizileri ve filmleri aynı anda 190 ülkede yayınlanacakmış. Netflix’in reklam departmanının   başında kim varsa, onu kutlamak gerekir. Bir haber ancak bu kadar güzel verilebilirdi. foto kaynak: unsplash.com İLK YILBAŞI PROGRAMI…      Yılbaşı programı olarak ilk gördüğüm Çok Güzel Hareketler Bunlar 2 oldu. Skeçten çok şarkı dinleyeceğiz gibi. Bilmem kaç tane şarkıcı gelmiş programa. BU SEFER DE GAZ MASKESİ TAKACAĞIZ…      Gün gelir korona bitebilir ama biz yine de maskelerden kurtulamayabiliriz. Eğer hava kirliliği böyle giderse gün gelecek ve dışarıya bu sefer de gaz maskesiz çıkamayacağız.  

Hayattan notlar 15...

Resim
HEPİMİZ İÇERİK ÜRETİCİSİ Mİ OLDUK?      Okunma oranlarına, izlenme oranlarına bakıyorum da. Eskisi gibi değil sanki. Blog okunma oranları çok düştü. YouTube’da videoların izlenme oranları da düştü. Bu düşüşler şundan kaynaklanıyor olabilir mi? Hepimiz blog yazarı olduk, hepimiz YouTuber olduk. Yani hepimiz içerik üreticisi haline mi geldik? Peki hep üretici haline geldiysek bu kadar içeriği kim tüketecek? foto kaynak: unsplash.com SESSİZLİĞİN KEYFİ…      Bu yazıyı yazarken bilgisayarın saatine baktığımda 22:58 görüyorum. Şu anda sessizliğin tadını çıkarıyorum. Kafam çok yorulmuş gün içinde. Kana kana su içermiş gibi sessizliği içiyorum. ELİNİ KOLUNU SALLAYAN HOCA DİYE EKRANA ÇIKIYOR…      Belki bunu daha önce yazmış olabilirim. Ama yine yazma gereği duyuyorum. Çünkü değişen bir şey olmadı. Özellikle uydu kanallarında başına takkeyi geçirip, sakal bırakan hoca kesiliyor başımıza. Diyanet ’in buna bir el atması lazım. “Sen kimsin, necisin? Bu konu hakkında bilgin nedir, eğitim

Hayattan notlar 14...

Resim
VİLLADA KUTLAMA…      Yılbaşı gecesi kutlama yapmak isteyenler villa kiralıyorlarmış. Yılbaşı gecesini şimdiden hayal edebiliyorum. Polis baskından baskına gidiyor. O villa senin, bu villa benim. AŞI SONUNDA GELİYORMUŞ…      Sonunda Çin aşısı geliyormuş. Pazar gecesi yola çıkıp pazartesi sabahı ülkemizde olacakmış. Ayrıca aşının koruyuculuğu da yüzde 91,25 oranındaymış. Bu arada vaka sayısı 30 binlerden 19 binlerin altına düşmüş. foto kaynak: unsplash.com İLGİ ÇEKİCİ BAŞLIK…       Sözcü gazetesinin internet sitesinde, “Türkiye için aşı vakti” başlıklı bir yazı gördüm. Başlık çok hoşuma gitti. Türkiye için iftar vakti ya da sahur vakti gibi olmuş. VİDEO FİKİRLERİ İSTİYOR…      Orkun Işıtmak , Youtube kanalında izleyenlerin video fikirleri vermesini istiyor. Ne yapsın çocuk, haklı. Artık konu bitti konu. Artık onlar için sinekten yağ çıkarma dönemi.

Hayattan notlar 13...

Resim
SIRADAN BİRİ MİYİM?      Sıradan biri miyim? Bana göre evet. Ben sıradan biriyim. Beni diğerlerinden ayıracak herhangi bir özelliğim yok. Böyle yazınca nedense rahatladım bak. Kendinize hiç bu soruyu sordunuz mu peki? foto kaynak: unsplash.com VEDALAR HÜZÜNLENDİRİR…      Size çok klasik gelecek ama vedalar hüzünlendirir beni . Mesela iş yerinden ayrılanların veda mesajlarını gördüğümde hüzün basar. Onunla yaşadıklarımı hatırlarım. Bir iç geçiririm. Daha da yazmak istiyorum ama ifade edemiyorum kendimi. TANINMIŞ YAZARLARIN, YAZMA DERSİ VERMESİ…      Çok bilindik yazarların yazma dersleri vermesi garibime gidiyor benim. Bu işi profesyonelce yapan, çok tanınmadık yazarlar, yazma dersleri verebilir. Ama çok bilindik yazarların bu tür dersler vermesinde içime sinmeyen bir şeyler var.

Hayattan kısa kısa notlar 12...

Resim
TÜİK BENİ ŞAŞIRTTI…      TÜİK , 2021 yılı için asgari ücret olarak 2 bin 792 lira önermiş. Ben şaşırdım açıkçası. Daha düşük bir öneri bekliyordum kendilerinden. Mesela 2600 gibi. Çünkü beklenti hep 2600 olması yönünde. Bİ ARABA YAPMAYAN SEN KALMIŞTIN…      Apple , araba üretecekmiş. Ne işin var senin arabayla. Telefonda sağladığın kaliteyi arabada da sağlayabilecek misin? Herkeste bir araba yapma sevdası. foto kaynak: unsplash.com KALEMLE YAZMAYI ÖZLEMEK…      Dün not almam gerekti. Kalemle yazı yazarken fark ettim ki, kalemle yazı yazmayı özlemişim. AKILLI TELEFON BİZE DAHA FAZLA ADIM ATTIRIYOR MU?      Yapılan bir araştırmaya göre akıllı telefonlar daha fazla adım attırıyormuş. Daha önce böyle adım sayarlarımız yoktu. Şimdi de 10 bin adım modası çıktı. Bu ikisi birleşince millet telefonunda 10 bin rakamını görmek için zorluyor kendisini. Teknolojinin olumlu etkisi diyebiliriz buna. Araştırmaya katılıyorum yani.     

Hayattan kısa kısa notlar 11...

Resim
KORONADAN KURTULDUK DERKEN…      “Aşılar bulundu, artık koronavirüs bitecek” derken İngiltere’den yeni bir haber geldi. Virüs mutasyona uğramış . Bulaşıcılık oranı %70 artmış. Şimdi bizde de tartışılıyor. “Bizde de virüs mutasyona uğramış olabilir mi?” diye. foto kaynak: unsplash.com EXXEN NASIL OLACAK?      Acun’un dijital platformu Exxen , 1 Ocak’ta yayın hayatına başlıyor. Ve platformda neler olacağını gün gün paylaşıyor Acun. Bir dünya insanın yapacağı yeni yeni programlar var. Aklınıza kim gelirse orada. YouTuberlar orada. Orkun Işıtmak ve Reynmen var mesela. Ben bile şimdiden heyecanlanıyorum. Bir arkadaşa sordum Exxen’i. “Hangi platformu izleyeceğimi şaşırdım ya” dedi. VAKA SAYILARINI TAKİP ETMİYORUM…      Artık vaka sayılarını özellikle takip etmiyorum. İnstagram’da falan denk gelirse bakıyorum. Rakamları gördükçe moralim bozuluyor çünkü.     

Hayattan kısa kısa notlar 10...

Resim
ASGARİ ÜCRET 2600 LİRA OLACAKMIŞ…      A haberde bu seneki asgari ücret açıklanmış. 2600 lira olacakmış. Zaten beklenen de o. Enflasyon oranına göre hesaplama yapıldığında 2600 çıkıyormuş. foto kaynak: https://unsplash.com/ CÜBBELİ AHMET’İN DİNİ BİLGİSİ…      Dün gece Cübbeli Ahmet’in , Okan Bayülgen’e çıktığı programı izledim. Tefsirler üzerine konuştular. Adamın bazı davranışları ve konuşmalarını tasvip etmiyorum. Ama şunu söylemeliyim ki: Adamda bilgi, derya deniz. Konusuna o kadar çok hakim ki. Kuran’ın neden Arapça indiğine dair de açıklamalar yaptı. 1 saatlik programı ilgiyle izledim. HEKİMOĞLU REYTİNGLERDE BİR SIRA YÜKSELMİŞ…      Hekimoğlu’nun son yayınlanan bölümü AB grubunda 5’inci olmuş. Genelde 6’ıncı sırada oluyordu hep. Bir sıra yükselmiş. Dizi açısından bu iyi bir haber. Ama Total grubunda ilk 10’da hiç yok. Bakalım böyle final yapmadan daha ne kadar devam edebilecek.

Hayattan kısa kısa notlar 9...

Resim
MESUT, ARKA SOKAKLAR’DAN AYRILIYOR MU?      Arka Sokaklar’da Mesut’un yani Şevket Çoruh’un diziden ayrılacağına dair haberler vardı. Bu haberler nereden çıktı anlamadım. Bu haberler üzerine yapımcıdan açıklama gelmiş. “Şevket Çoruh diziden ayrılmıyor” denmiş. Mesut’suz Arka Sokaklar olmazdı zaten. foto kaynak: https://unsplash.com/ BİZ TÜRKLER AŞI YAPAMAZMIŞIZ…      Bir haber gördüm. “ Türkler aşı yapabilirler mi ?” diye. Niye yapamayalım. Her şeyi sadece Avrupa ve Amerika’nın yapabileceği gibi bir algı oluşturulmuş bizde. Zaman zaman bende böyle düşünüyorum. “Bizden bir şey olmaz” diyorum. Ama öyle değil. Bizden çok şey olur. İnsan isteyince olur. Öncelikle kafamızdan bu düşünceyi çıkarıp atmamız lazım. KANUNİ’NİN ASIL HEDEFİ NEYDİ?      Rahmetli Halil İnalcık’ın Habertürk’te katıldığı Teke Tek programını izledim. İlginç şeyler söyledi hoca. Kanuni’nin amacının Fatih’in alamadığı Roma’yı almak olduğunu. Orayı alamayınca Almanya’yı almak istediğini. Eğer birinden birini als

Hayattan kısa kısa notlar 8...

Resim
KONUŞANLAR ARTIK EXXEN’DE…      Acun’un yeni kurduğu ve yakında yayına başlayacak olan platformu Exxen, ses getiren transferler yapmaya devam ediyor. Son olarak Hasan Can Kaya yani Konuşanlar platforma katıldı. Konuşanlar kanalı çok kısa sürede büyük ses getirmiş ve YouTube’da çok güzel bir takipçi sayısına ulaşmıştı. foto kaynak: https://unsplash.com/ ALİ BABACAN DAHA ÇOK İZLENİYOR…      Ahmet Davutoğlu bugün Medyascope’un canlı yayınına konuktu. Hem canlı yayın sırasında hem de sonradan izlenme rakamlarına baktığımda Ali Babacan ’ın çok gerisinde. YouTube’daki izlenme oranları bize Ali Babacan’ın bir umut ışığı olarak görüldüğünü gösteriyor. LOZAN 100 YILLIK MI?      Lozan’ın süresinin 100 yıllık olduğuna dair çok güçlü bir kanaat var toplumda. Ama işin aslı öyle değilmiş. Murat Bardakçı bunu açık açık söyledi. Hatta ve hatta Kadir Mısıroğlu bile bunu dile getirmiş. Artık şu 100 yıllık meselesini aklımızdan çıkaralım.

Hayattan kısa kısa notlar 7...

Resim
BIKTIK BÖYLE KONUŞANLARDAN…      Bir tanesi çıkmış, “Şu şu kişilerin cenaze namazları kılınmasın” demiş. Ya artık bıktık bu ayrıştırıcı dilden. Bari oralara karışmayın. Farkında değil misiniz? Bu tip açıklamalar milletin psikolojisini yaralıyor. foto kaynak: https://unsplash.com/ AŞI OLAN HEMŞİRE BAYILMIŞ…      Dünyada koronavirüse karşı aşılama başladı biliyorsunuz. ABD’de canlı yayında aşı olan hemşire bayılmış . Ama neden bayıldığı bilinmiyor. Aşının etkisi mi yoksa başka bir şey mi var araştırılacakmış. Hemşireye vurulan aşı bizim Türklerin yaptığı aşıymış bu arada. Hani şu BionTech ve Pfizer şirketlerinin yaptığı. CÜNEYT ÖZDEMİR İZLEMEYE ARA VERİYORUM…      Son iki gündür Cüneyt Özdemir antipatik gelmeye başladı bana. Devamlı Fatih’ten teyit alması ve soru sorması. Kendini büyük görmesi falan. Belki de öyle değildir. Ama ben öyle hissediyorum. Belli bir süre Cüneyt Özdemir izlemeye ara verdim o yüzden.

Hayattan kısa kısa notlar 6...

Resim
SORUMLU 2020 Mİ?      Evet, yine geldi yeni bir yıl. Bu senenin diğer senelerden çok farkı var. Bir kere korona var. Ve biz insanoğlu korona dahil her şeyin sorumlusu olarak 2020 ’yi gördük. Sanki 2020 bitince her şey bitecekmiş gibi. O yüzden 2021’i dört gözle bekliyoruz desek yanlış olmaz. foto kaynak: https://unsplash.com/ HER YILBAŞI TARTIŞTIKLARIMIZ…      Koronadan bağımsız olarak her yılbaşı geldiğinde konuştuğumuz standart konular var. Biri, yılbaşı kutlamak günah mı ? Biri, Noel Baba buralıdır, Antalya’lıdır. Bu tartışmalar bana her Ramazan ayı sorulan sakız çiğnemek günah mıdır sorusunu hatırlatıyor. Yani işin özü: Her yılbaşında ve Ramazan ayındaki tartışmalarımız aynı.

Hayattan kısa kısa notlar 5...

Resim
MEDİUM HESABINA AYLARDIR GİRMEDİM…          Aranızda Medium’da hesabında olanlar var mı? Medium da ne diyenler için. Blogger gibi bir blog sitesi. Bir ara oraya da hesap açmıştım. Ama aylar oldu dönüp bakmadığım ve yazı yazmadığım. foto kaynak: https://unsplash.com/ GÜNDEM OLAN SKEÇ BU MUYMUŞ?      Güldür Güldür Show, Sadece Ekonomi diye bir skeç yapmış. Cüneyt Özdemir kendi YouTube kanalında söyledi. Biraz muhalif yapısı varmış. O yüzden çok gündem olmuş. Öyle deyince hemen izledim YouTube’dan. Bir kere bile gülümsemedim be kardeşim. “Bu mu dedim gündem olan skeç.” Geçiniz. YILBAŞI BİLETLERİ DEĞİŞMİŞ…       Adamdan yılbaşı bileti istedim. Bana sayısal loto kupunu gibi bir kupon verdi. “Böyle mi olmuş yılbaşı biletleri artık?” dedim. Şaşırdım. Meğersem eski bildiğimiz anlamda yılbaşı biletleri kalmamış. Artık biletler sayısal loto kuponu gibi olmuş.  

Hayattan kısa kısa notlar 4...

Resim
E-DEVLET ÜZERİNDEN 1000 LİRA KİRA YARDIMI BAŞVURUSU YAPILIYORMUŞ…      1000 TL’lik kira yardımı başvurusu E-Devlet üzerinden yapılıyormuş. İlgilenenlere duyurulur. E-Devlet’in bu yanlarını seviyorum bak. Hayatımızı kolaylaştırıyor. İlk çıktığı zamanlarda bu kadar çok kullanacağımızı hiç düşünmemiştim. “Yürümez bu iş” diyordum. Ama şimdi elimiz ayağımız gibi oldu. foto kaynak: unsplash.com 2021’DE BİZ NİYE YOKUZ?      Formula 1’in 2021 yarış takviminde Türkiye yokmuş. Daha kaç gün önce ülkemizde yarışmadı mı bunlar? Ben açıkçası hiç hoşlanmadım bu durumdan. Bir sene o ülkede yarışıp, bir sene sonra o ülkeyi listeden çıkarmak pek uygun gelmiyor bana. 2021 YILI RESMİ TATİLLERİ AÇIKLANMIŞ.      2021 yılına ait tüm resmi tatiller belli olmuş. Her sene başı merakla beklediğimiz haberlerden biri bu. İnstagram hesabımda hikaye yaptım tatil günlerini. Doğru dürüst incelemedim. Yine hafta sonuna denk gelen tatiller var galiba. Onları görünce içim cız ediyor. Sanırım hepimizin ortak d

Bitcoin yine almış başını gitmiş...

Resim
foto kaynak: unsplash.com       Bitcoin yine rakor kırmış. Tam 23 bin dolar olmuş. İlk popüler olmaya başladığı zamanlarda bugün yarın batar diyorlardı. Baksanıza hiç de öyle olmadı. Paraya para demiyor. Son bir not: Bitcoin sahibi tanıdığım yok benim. Peki sizin var mı? Ya da bu yazıyı okuyanlar arasında Bitcoin sahibi olanlar var mı? Anlatsalar ya, ona sahip olmak nasıl bir duygu?

Günlük yaşıyorum artık...

Resim
      Günlük yaşıyorum artık. Geleceği planlamıyorum. “Bundan sonrası için ne düşünüyorsun?” diyorlar. “Nerede trak orada bırak” diyorum. Artık sıkıldım gelecekte neler olacağı üzerine düşünmekten. foto kaynak: unsplash.com      “Şöyle şöyle olursa ben ne yaparım” sızlanmalarından. İlk defa arkadaşlarıma dile getirdim bunu ve rahatladım. Özellikle onların duymalarını istiyordum zaten. Benim bu konuda ne kadar net olduğumu gördüler. Onların gözünde belki de bir tık daha yükseldim.

Bir salı günü daha bitti...

Resim
  foto kaynak: unsplash.com      Bir salı günü daha bitti. Yarın çarşamba. Hafta ortası. Hemen hafta sonu gelse ya. Bu akşam Hekimoğlu’nu yarıda bıraktım. YouTube’da video izlemek ve blogda yazı yazmak daha cazip geldi. İyi geceler millet.

Yeni kuralım: Günde sadece bir kere telefondan oyun oyna...

Resim
foto kaynak: unsplash.com      Yeni bir futbol oyunu indirdim. Ve her gün sadece bir defa maç yapma kararı aldım. Hem telefonu çok kullanıp harap etmemek açısından hem de yenildiğimde tekrar tekrar oynayıp sinir krizine girmemek için.

Zorunlu aşı anayasaya aykırı mı?

Resim
      Korona aşısı zorunlu olur mu? Daha önce de yazdığım gibi şimdilik aşının zorunun tutulması gibi bir durum yok. Vatandaşlar ikna edilerek aşı olunmaları sağlanacak.      Direk Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın ağzından duydum bunları. Peki aşının zorunlu tutulması hukuk açısından sorunlu mu? foto kaynak: unsplash.com        Hukukçu Ersan Şen bu konuda görüşlerini açıklamış. Şen’e göre, zorunlu aşı anayasaya aykırı değil . Umumi Hıfzıssıhha Kanununa dayanılarak da zorunlu aşı uygulanabilir görüşünde.        Bugüne kadar olaya hiç hukuki açıdan bakmamıştım. Bu da ilginç bir haber oldu benim için. Ayrıca habercilik açısından da takdir ettiğim bir durum bu. Kaç kişinin aklına gelmiştir bu işin hukuki boyutunu sorgulamak.

Hayattan kısa kısa notlar 3...

Resim
      Dışarıda yağmur yağıyor ve biraz da rüzgar var. Camın kenarında olup yağmurun ve rüzgarın sesini duymak çok güzel. 23:53 oldu saat. KAPANMALI BİR PAZAR GÜNÜ…      Cumartesi akşamındayız. Yarın Pazar. Türkiye yarın evde geçirecek Pazar gününü. Çünkü virüs nedeniyle sokağa çıkma yasağı var. ÇOK SOHBET EDİYOR YARIŞMACILARLA…       Atv’de Kim Milyoner Olmak İster’i izliyoruz. Bu akşam şunu fark ettim: Kenan İmirzalıoğlu yarışmacılarla çok muhabbet ediyor.      Sanki yarışmaya gelmemiş, hayatını anlatmaya gelmiş yarışmacı. Aslında böyle bir program fikri aklıma gelmiyor da değil.      İnsanların başarılarını ve hayat zorluklarını anlattıkları bir program. Ama tutar mı onu bilmiyorum. İnsanların neyi beğeneceği belli olmuyor. Bir denemek lazım. foto kaynak: https://unsplash.com/ OTOMATİK OYNAT DEVRE DIŞI…      YouTube’da otomatik oynat özelliğini devre dışı bıraktım. Hemen başka bir videoya geçmesi sinir ediyordu beni. Şimdi daha güzel. İzlediğim şey bittikten sonra ek