Powered By Blogger

25 Şubat 2024 Pazar

Levent Kırca, Müfit Can Saçıntı'yı nasıl işe almış?

Müfit Can Saçıntı’ya bir arkadaşı Levent Kırca’nın gazeteye verdiği yazarlık ilanından bahsetmiş. 

Bunun üzerine ilana başvurmak için arkadaşıyla beraber görüşmeye giden Müfit Can Saçıntı bir de ne görsün. En az bin kişi sırada. Bu sırayı gören bazıları ise daha sıraya girmeden geri dönmüşler. 

Sırada beklerken Levent Kırca gelmiş ve yüksek bir yere çıkarak bir konuşma yapmış yazarlık için orada bekleyenlere. Hepsini işe aldığını söylemiş. 

Orada bekleyenler bunu duyunca hep beraber alkışlamaya başlamışlar. Müfit Can Saçıntı bakmış arkadaşı da alkışlıyor. “Bırak alkışlamayı. Bu kadar adam işe mi alınır? Bunda bir iş var” demiş. 

Gerçekten de bunda bir iş varmış. Levent Kırca konuşmanın devamında, “Aranızda bana inanmayanlar olacaktır. Ama göreceksiniz ki hepinizi işe aldım ve hiç birinize git demeyeceğim. Ama bundan sonraki toplantıya yarınız, diğer toplantıya yarınız, yarınız, yarınız derken iki ay sonra kalan kişileri işe alacağım” demiş. 

Hakikaten de iki ay sonra sadece beş kişi kalmışlar Müfit Can Saçıntı ile beraber ve işe alınmışlar. O zaman ki Cumhurbaşkanı maaşı ile aynı maaşı vermiş onlara ve yazar olmuşlar.

24 Şubat 2024 Cumartesi

Yılmaz Erdoğan'ın, İnci Taneleri'nde taktığı gözlükler kapış kapış gidiyormuş..

Yılmaz Erdoğan’ın, İnci Taneleri dizisinde taktığı gözlükler popüler olmuş. Şaka maka diziler, ülkedeki diğer sektörlerin de canlanmasına vesile oluyor.

BABA OLARAK BÜLENT EMRAH PARLAK…

Bülent Emrah Parlak, Babatalks programına konuk oldu. Baba olacağını duyduğu andan bugüne babalık sürevünini anlattı. Çok eğlenceliydi, öneririm. Bir tane kız çocuğu varmış ve şu anda 7 yaşındaymış.

ARKA SOKAKLAR ÜNAL…

Arka Sokaklar’daki Ünal’a hayranım ya. Adam gıcık bir tip olarak başladı. Şimdi onun sahnesi çıksa da izlesem diyorum. Çok komik ve eğlenceli oluyor onun sahneleri.

YENİ AÇILAN BLOGLAR NİYE BÖYLE?

Yeni açılan bloglarda yazılar bir türlü indeks almıyor. Eskiden böyle miydi? İlk yazıyı yayınlar yayınlamaz hemen okunurdu. Kısa sürede de Google’da çıkardı. Nerede o eski bloglar?

23 Şubat 2024 Cuma

Bir aşkın ortasına düştüm...

Kütüphaneye gittim. Biraz kitaplara baktım. Daha elimdeki kitaplar bitmediği için yeni kitap almadım. Kütüphaneden sonra Murat Abi’nin yanına uğradım. Ülkenin bugünü ve geleceği hakkında konuştuk. Bu sohbetimize her zaman ki gibi çay da eşlik etti tabi. Akşam eve geldim. Galatasaray’ın Avrupa Kupası maçı var. Sparta Prag ile deplasmanda. Gecenin 23.oo’de maç. O saatte maç mı olur? Gerçi maçı Exxen yayınlıyor. Exxen yok ben de. Para verip de almam zaten. Boyuna takılıyor diye millet dert yanıyor. Huzur kitabından birkaç sayfa okudum. Bir aşk hikayesinin içine düştüm. Bakalım sonu ne olacak? Ahmet Hamdi Tanpınar kitaplarını seviyorum. Tekrar köşe yazılarını okumaya dönüyorum. Ama kendimi çok sıkmadan. Zira çabuk sıkılıyorum.

22 Şubat 2024 Perşembe

Alper Gezeravcı hakkında izlenimim...

*Alper Gezeravcı, Cüneyt Özdemir’e konuk olmuş. Biraz izledim. Konusuna çok hakim biri. Yani öylesine uzaya gönderilmiş biri değil.

*Google Chrome’u açtığımda bana özelleştirmem için seçenek sunuyor. Ben böyle dünyaca kullanılan şeyleri özelleştirmek istemem.

*Show TV’de başlayan, Demet Evgar’ın başrolünde oynadığı Bahar dizisi reytinglerde birinci olmuş. Benlik bir dizi değil. Ama Demet Evgar adına sevindim.

*Fatih Altaylı konuşurken genelde elinde hep kalem oluyor. Bir blog yazarı olarak elinde devamlı kalem görmek mutlu ediyor beni.

*Fatih Altaylı demişken. Alper Gezeravcı’yı ne zaman konuk alacak programına acaba? Yoksa bu olayı iplemiyor mu ki?

*Bir YouTube kanalının video başlığında, “Gittiği her yere savaş götüren insanlık” diye bir ifade gördüm. O kadar doğru ki. İnsanlık olarak işimiz savaş, gücümüz savaş.

 

21 Şubat 2024 Çarşamba

Cüneyt Özdemir'den Murat Kurum ve Ekrem İmamoğlu'nun vaatlerine yorum...

Ekrem İmamoğlu ve Murat Kurum’un vaatlerini karşılaştıran Cüneyt Özdemir, her iki adayda da fark yaratacak bir proje olmadığını söyledi. Yani uçan kaçan, ağzımızı açık bırakacak bir proje yok.

SERBEST BIRAKMIŞLAR…

Şeriat paylaşımları nedeniyle gözaltına alınan Avukat Feyza Altun serbest bırakılmış. Fatih Altaylı da bu konuyla ilgili, Twitter’da yazdıklarının küfüre kaçtığını ve bu konuda dikkatli olması gerektiğini söyledi Feyza Altun için kendi programında.

LÜTFÜ SAVAŞ KARARI…

CHP tekrar mevcut başkan Lütfü Savaş’ı, Hatay Belediye Başkan Adayı olarak gösterdi. Çocuk oyuncağına dönmüştü iş artık. Ama hala içlerinde bir şüphe olduğunu düşünüyorum. Acaba Lütfü Savaş’ı aday göstererek iyi mi yaptık, kötü mü yaptık diye.

GADDAR ŞARKISI…

Çağatay Ulusoy’un oynadığı Gaddar dizisini sevmedim ama şarkısı güzeldi. Şarkıyı söyleyen tanıdık geldi ama çıkaramadım. “Hain gaddar” diyordu şarkıda. Yoksa öyle demiyor muydu? Neyse öyle işte. Fragmanda denk gelmiştim şarkıya bu arada.

 

 

20 Şubat 2024 Salı

Alper Gezeravcı'nın konuk olması gereken program...

Fatih Altaylı, Alper Gezeravcı’yı konuk alır mı acaba? Bence almalı. En çok da Fatih Altaylı’ya yakışır onu konuk almak.

ŞERİAT PAYLAŞIMI…

Avukat Feyza Altun, şeriat paylaşımları nedeniyle gözaltına alınmış. Bakalım bunun yankıları nasıl olacak?

YAPAY ZEKA İLE ADAY BELİRLEMEK…

CHP’de belediye başkan adayları yapay zeka ile belirleniyormuş. Ne alaka yapay zeka ile aday belirlemek. Yapay zeka gitsin video yapsın. Yapay zeka ile aday belirlemek bizim için daha uygun değil.

HARİKA VİDEOLAR YAPAN YAPAY ZEKA…

Bir önceki sözlerim sana değildi Sora. Alınma sakın. Sora yapay zekası fırtınası devam ediyor. Herkes bu yapay zeka tarafından oluşturulan videoları hayran hayran izliyor. Bakalım herkesin kullanımına ne zaman açılacak?

NE YARDAN NE SERDEN GEÇEN AZEM…

İnci Taneleri’nde Azem, ne Dilber’den vazgeçebiliyor ne de Piraye’den. Nasıl olacak bu işler Azem?

AL BİRİNİ, VUR ÖTEKİNE…

A Haber’deki iktidar yanlısı haber anlayışı nasıl iticiyse, Halk TV’deki muhalefet daha doğrusu CHP yanlısı haber anlayışı da aynı şekilde itici.

SONRASI FARKLI OLURSA İHTİMALİ CAN SIKICI…

Erzincan İliç’teki faciaya neden olan maden şirketinin ruhsatı iptal edilmiş. Bu olaylar unutulduktan sonra tekrar verilmeyeceği ne malum.

HER AKŞAMA BİR TARİH DİZİSİ HERHALDE…

TRT 1’de her hafta yeni bir tarih dizisi başlıyormuş gibi geliyor bana. En son Mehmed:Fetihler Sultanı adında bir dizi başlıyormuş. Onu gördüm. Bakalım Göktürkler ne zaman çekilecek?

HİZMET ETTİYSE ENGEL TANIMAZ AMA…

Ekrem İmamoğlu gerçekten İstanbul’a iyi işler yaptıysa, hizmet ettiyse kesinlikle sandıktan çıkar. Kimse engelleyemez. Ama ya yapmadıysa? Her şey İstanbullu seçmenin mührünün ucunda.

YAPAY ETTEN BAŞKA BİR ŞEY KONUŞMUYOR…

Bill Gates kafayı yapay ete takmış. Aga senin amacın ne? Millet yapay zekayı konuşuyor. Asıl onunla ilgilenmen lazım değil mi senin?

BENİ LİNÇ ETMEYECEKSENİZ…

Gaddar dizisini izledim biraz. Benlik bir dizi değil. Bir şey söyleyeyim mi: Bugüne kadar hiç Çağatay Ulusoy dizisi izlemedim.

HANGİSİNE ODAKLANALIM ABİ?

Haluk Tatar’ın siyasi içerikli videoları itici geliyor bana. Abi bir karar versen. Bundan sonra siyasetten mi yürüyeceksin kişisel gelişimden mi?

 

19 Şubat 2024 Pazartesi

Zeki Müren'in, "Eş cinsel misiniz?" sorusuna verdiği cevap...

*Zamanında Zeki Müren’e, “Eş cinsel misiniz?” diye sorulmuş. O da, “Siz ne hakla bana bu soruyu soruyorsunuz?” dememiş ve sorulan soruya cevap vermiş, “4 duvar arasında kalan ve kimseye zararı olmayan şeyler kişinin yalnızca kendisini ilgilendirir ve normal kabul edilmelidir” demiş.

*Arka Sokaklar, AB ve Total reyting gruplarında sonunda ilk 20’ye girmiş ve 12’inci olmuş.

*Kardeşlerim dizisinde bu sefer de Asiye ölmüş. İyice dizinin cılkını çıkardılar ya.

*Futbol yorumcusu Önder Özen şöyle bir cümle kullandı, “Teşebbüs, fırsat yaratmaktır” İlham verici bir söz gerçekten. Fırsatı yakalamak için her zaman denemeye devam yani.

*Adalet Ağaoğlu ise, İnsan, kendinden hiç umudu kesmemeli, hiç demiş. Bu da umut verici sözlerden biri.

*Ülkemizde insan hayatının önemi yok. Peki neden? Önce bu çözülmeli. Bunun altında yatan ne?

*TRT 1’de, Kül Masalı adında bir dizi başlamış. Biraz izledim. Yaz dizisi tadı var. Ama çok kaliteli bir iş diyemem. Standart bir dizi işte. Uzun ömürlü olmayabilir.

*CHP, Hatay’da Lütfü Savaş’ın yerine bir başkasını belediye başkanı adayı olarak gösterebilirmiş. Olması gereken de o zaten.

*Hikmet Anıl Öztekin’in dediğine göre YouTube’un izlenme oranları düşüyormuş. İnsanlar daha çok dikey videolar izliyormuş artık. Yani shorts videolar. Zamanında shorts videoya geçerek ne kadar da akıllıca bir iş yapmış YouTube değil mi? Kimse 10 dakikalık videoları izlemek istemiyor. Hemen olsun ve bitsin videoları kesiyor artık herkesi. 30 saniyelik ya da bir dakikalık.

*TV8’de, Çarkıfelek var. Cem Davran sunuyor. Hiç seyirci yok. Onun yerine pandemideki gibi alkış efekti koymuşlar. Onun da sesi o kadar kısık ki. Varla yok arası. Cansız bir program. İzlerken sıkıldım.

*Sora diye bir yapay zeka çıkmış. Verdiğin komuta göre anında sana video üretiyormuş. Baya da kaliteli videolar. Herkes bunu konuşuyor bu ara.

*İnci Taneleri için ilk bölümden sonra çok yavaş aktığını ve devam etmeyebileceğini söylemiştim. Yanlış analiz yapmışım. İzlediğim birkaç dizinin arasına girdi şu sıra. Bu ne kadar devam eder göreceğiz