deprem etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
deprem etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

Kahramanmaraş depremlerini hiç unutmayacağız...

Kahramanmaraş merkezli depremlerde toplam 11 ilimiz etkilendi. Şu ana kadar 44 bin canımızı kaybettik. Hala bölgede çadır eksiği olduğu söyleniyor.

Deprem geçiren illerimiz toparlanmaya çalışıyor. Biz de toparlanmaya çalışıyoruz. Normal hayata dönmeye çalışıyoruz.

Ne kadar dönebileceksek. Eser Yenenler bu normalde dönme konusunda, “Evet, işlerimize dönelim. Ama orayı unutmadan. Oradan elimizi çekmeden” dedi. Çok da güzel söyledi.

Artık ne orada sağ kalanlar için ne de bizim için hiçbir şey eskisi gibi olmayacak. Hadi bizi geç de orada yakınlarını kaybedenleri düşünemiyorum. Onlar için nasıl geçecek, nasıl unutacaklar?

Unutamayacaklar tabi. İçlerindeki acı ile yaşamaya çalışacaklar.

Bundan sonra yaşayacağımız her güzel şeyde deprem bölgesinde hayatını kaybedenler gelecek aklımıza. Onların acısı olacak yüreklerimizde.

Canlarını kaybeden her insanımız için Allah rahmet eylesin. Yaralılar çabucak şifa bulur inşallah. Milletimizin başı sağ olsun.

Deprem psikolojisi...

Deprem olduğundan beri geceleri tedirgin yatmalar, her sese dikkat kesilmeler var hayatımızda. Zor bir psikoloji anlayacağınız.

GÜLÜMSETEN BİR DEPREM YAZISI ÖNERİSİ…

Ahmet Hakan’da depremi mizahi bir dille yazmış. “Ne çöktüm, ne kapandım, ne tutundum” başlıklı yazısını okumanızı öneririm.

ÖZETİ İZLESEK YETMEZ Mİ BİZE?

Bilmem kaç saat diziyi izlemek yerine bir sonraki hafta yeni bölümden önce yayınlanan özeti izlemek daha akıllıca değil mi? Özet dedikleri şey, en az yarım saat oluyor ve geçen bölümün önemli yerlerini gösteriyor. Zaten bizim istediğimiz de önemli yerlerini izlemek değil mi?

BORÇLAR SİLİNDİ Mİ, SİLİNMEDİ Mİ?

KYK borç faizleri silindi diye haber gördüm bugün. Borcu olan bir arkadaş kontrol etmiş. “Ben borcumda bir değişiklik göremedim” dedi.

AŞAĞILAMAYA KARŞIYIM…

Twitter’da bir hesaba denk geldim. “Yok şunun fiyatı bilmem ne kadar olmuş ama hala AKP’ye oy vermeyi düşünenlerin aklına yazık” gibi bir şey yazmış. Bu ötekileştirici tutumdur. Karşı tarafı aşağılamaktır. Bu fiyatları onlar da görüyor. Ben bu tip söylemlere karşıyım.

GERÇEKTEN SEYİRCİLERİ VE OYUNCULARI SERİNLETTİ Mİ?

Dünya Kupası Katar’da yapılıyor. Katar çok sıcak oluyor diye seyircilerin oturdukları yerlere ve sahaya en yakın yerlere soğutucular konmuştu. Acaba bu soğutucular işe yaradı mı? Hiç bununla ilgili bir habere de denk gelmedim. Hiç merak edip bir gazeteci de araştırmadı mı bunu?

 

 

 

Depremden korunmak için dua okunur mu, okunmaz mı?




     Olur tabi. Evleri sağlam yaparsan, millete depremde nasıl davranacağını öğretirsen, operatörler altyapısını depreme göre hazırlarsa olur. Asıl tam da o zaman dua olur aslında. Ama sen çürük çarık binalar yap, millet depremde ne yapacağını bilmesin, sonra dua et. Olmaz kardeşim olmaz. İşte tam da o zaman olmaz.

deprem

Foto kaynak: haberglobal.com.tr

BİLMEM HANGİ UYGULAMALARDAN MAÇ İZLEMEK…

Bazı uygulamalardan ya da linklerden maç izleyenler oluyor. Ben bunu tasvip etmiyorum. İzlemiyorum da. İzlemeyerek iyisini yapıyormuşum. Bu akşam kanal D haberlerinde gördüm. Bu uygulamalar virüslü oluyormuş. Cihazın kamerasını açıp sizi izleyebiliyorlarmış. Sadece bu da değil. Ayrıca kredi kart bilgilerinize ulaşabiliyorlarmış. En iyisi ne idiğü belirsiz uygulamaları indirmemek ve kullanmamak.

5.8'lik İstanbul depremi ve Düzce'de yaşananlar...


     İşyerindeki sebilden şişeme suyumu doldurdum ve masama doğru yöneldim. İçeri girmemle beraber herkesin ayakta olduğunu gördüm. Herkes birbirine, “Deprem oldu, deprem oldu” diyordu. Tam deprem sırasında ayakta olduğum için depremi fark etmedim.

TELEFONLA KİMSEYE ULAŞAMAMAK…
     İş yerinde de ilk defa depreme yakalanışım bu ayrıca. Öğrendik ki İstanbul’da 5.8’lik bir deprem olmuş. O buraya yansımış. Herkeste bir tedirginlik oldu. Bazıları aşağıya inmek istedi. İstanbul’da yakınları olan onlara ulaşmak istedi. Ama ne mümkün. Hiçbir hat çekmiyordu. Tüm operatörler kilit olmuştu. Neyse ki Whatsapp üzerinden yakınlarından bilgi alabildiler.

İstanbul depremleri

İSİMLERİ KOCA AMA ALT YAPILARI ZAYIF OPERATÖRLER…
     Daha bu kadarcık bir depremde telefonlar pert oluyorsa, kimse kimseye ulaşamıyorsa durum vahim demektir. Halk olarak hadi biz hazır değiliz. Peki o koca koca telefon operatörleri de mi hazır değil? Demek ki hazır değillermiş. Umarım bugün yaşananlardan sonra gerekli önlemleri alırlar.

İSTANBUL’DA NELER OLUYOR?
     İstanbul’da daha birkaç gün önce 4,6 büyüklüğünde bir deprem olmuştu. Birkaç gün sonra da bu. İstanbul’da gerçekten neler oluyor? Bu akşam televizyonda dinledim. Büyük depremin öncüsü de olabilir, onunla hiç alakası da olmayabilir deniliyor.

Foto kaynak: haber3.com