Cüneyt Özdemir'in gülüşü hakkında bir yazı...

       Cüneyt Özdemir’in gülüşü hakkında bir yazı olacak bu. Adam gülüyor diye söylemediklerini bırakmadılar.


     “Yok adam deli, yok psikolojisi bozuk.”


     Ne adam deli, ne de psikolojisi bozuk. Adamın tarzı bu şekilde.


     Benim asıl takıldığım nokta: Bunca yıl televizyon ekranlarında gülmeden nasıl dayanmış?


Cüneyt Özdemir gülüşü hakkında bir yazı
foto kaynak: onedio.com


TELEVİZYONDA DA İZLERDİM AMA…

     YouTube videolarında bunca yılın acısını çıkarıyor herhalde. Ben televizyonda denk geldiğimde de izlerdim. İşlediği konuya ve ağırladığı konuğa göre tabi.


     Ama YouTube’daki kadar zevk aldığımı hatırlamıyorum. İstediği gibi konuşuyor ya. Gülüyor ya. Vakit akıp gidiyor.


     1 saat içerisinde hem güzel vakit geçirmiş oluyorsunuz hem de gündemden haberiniz oluyor.


     YouTube’dan önce Cüneyt Özdemir benim için sıradan ya da herhangi bir sunucudan farksızdı.


     Kendisini izlemeye başlamam daha doğrusu takip etmeye başlamam YouTube kanalından sonra oldu.


ÇOK GÜLÜYOR DİYE HABER OLUNCA…

     Kanal açtığından haberim yoktu. Bu gülme mevzu nedeniyle sosyal medyada karşıma çıktı.


     O haberleri gördükten sonra izlemeye başladım.


     Ve tabi birde videolarında kullandığı o harika müzik. O müzik de popüler olup gitti.


     Ondan sonra bir çok YouTube kanalı o müziği kullandı.


VİDEOSUNDA POPÜLER ETTİĞİ ŞARKI…

     Ben sonradan o şarkıya ulaştım. Hatta onunla ilgili birde yazı yazdım.


     İsterseniz o şarkının tamamını dinlemek isterseniz o yazıma buradan ulaşabilirsin.


     Sosyal medyada gülmesiyle ilgili olarak deli midir nedir tarzı paylaşımlar yapılıyordu.


     Ön yargısız bir şekilde oturdum izledim videolarını.


ÇOK GÜLMESİ PSİKOLOJİK DEĞİL…

     Deli olduğunu ya da psikolojisinin bozuk olduğunu gösterecek bir emare ile karşılaşmadım.


     Adam sadece ve sadece eğleniyordu.


     Kendisiyle eğlenmeyle kalmayıp izleyenleri de eğlendiriyordu.


     Bu kadar yadırganmasının nedeni, daha önce böyle bir tarzın olmamasıydı muhtemelen.


     Hele ki kendini haber kanalı olarak tanımlayan bir kanalda, devamlı gülen bir adamın olması çok aykırı bir durumdu.


     Bu aykırılık kendisine hüsran da yaşatabilirdi. Belki de kumar oynadı ve tuttu da denebilir.


     Haber ile devamlı gülen bir sunucuyu yan yana düşünemeyiz biz.


     Çünkü haber sunanlarda devamlı ciddiyet görmeye alışkınızdır.


     Bu nedenle devamlı gülen bir sunucu izleyenleri şoke uğratmış olabilir.

 

     Yine o dönemde videosunda anlattığı bir anısı ile de çok konuşulmuştu.


AHU’NUN HİKAYESİ HERKESİ ÇOK ETKİLEMİŞTİ…

     Ahu’nun hikayesini anlatmıştı. Başrolünde kendisi ve Ahu’nun olduğu.


     Ertelemeyin diyordu videosunda.


     Gerçekten de çok dokunan bir yaşanmışlıktı. Ne zaman izlesem etkiler beni.


     İşte o zamanlar Tepkikolik, YouTube kanalı da tepki vermişti o videoya.


     O ana kadar sadece gülüşleriyle gündeme gelmiş olan Cüneyt Özdemir’in farklı bir yanını görüyordu kanaldakiler.


     Etkilendiler hepsi. “Hemen üye olacağım kanalına” demişti bir tanesi. Öyle alıp yürüdü işte YouTube kanalı.


     O video sosyal medyada çok paylaşılmıştı. Oda çok paylaşım olunca görmüş videonun alıp yürüdüğünü.


HALA GÜLÜŞÜNÜ YADIRGIYORLAR…

     Geçen gün YouTube kanalını izlerken hala gülüşüne gelen eleştiriler vardı.


     Artık o mevzuyu geride bırakmadık mı sizce de güzel kardeşim.


     Eğer adamın gülüşü seni rahatsız ediyorsa izlemezsin bir daha, olur biter.


     Bizim millette de böyle bir huy var: Sevmediği insanları takip edip onları eleştirmek.


     Kendinizi niye bu kadar kasıyorsunuz ki, anlamıyorum. İzlersin, “Bu bana göre değil, hoşuma gitmedi” der, bir daha izlemezsin.


     Bu kadar yani. Diyeceğin iki kelime. Bir ara YouTube kanalını izlemeyi bırakmıştım.


     Takipten çıkmadım, sadece videoları izlemiyordum. Bazen izleyecek havam da olmuyorum.


Sizin de öyle oluyordur muhtemelen. Her zaman modumuz aynı değil ki.


UZUN BİR ARADAN SONRA İZLEYİNCE…

     Geçen bir izleyeyim dedim. O videoda espriler harikaydı. Her zaman aynı olmuyor tabi. Gündemde bizi üzen olaylar da oluyor.


     O zaman böyle esprili yayınlar bekleyemeyiz tabi. Yayınlarında bence objektif yorumlar yapıyor. Kimine göre yanlı olabilir tabi.


     Cüneyt Özdemir’i YouTube’dan takip etme nedenlerinden biri de bu objektif yorumlarıdır. Sadece gülmekle iş yapılmaz yani.


     Onun dışında genelde bir habere bağlı kalmadan, gündemde ne varsa hepsini ele alıyor. Siyasetten magazine her konuda.


NE KONUŞUYORSAK YOUTUBE VİDEOLARINDA O VAR…

     Daha doğrusu sosyal medyada ne konuşuyorsak, onun videolarında o konuları görüyoruz.


     Zaten videolarında kendisi de devamlı söyler.


     Özellikle Şeyma Subaşı hakkında konuştuğu dönemde çok dile getirmişti.


     “Siz orada burada her yerde konuşuyorsunuz. Ama ben konuşunca mı sorun oluyor?” diyordu.


     Yani hayatta ne varsa, biz ne konuşuyorsak, oda YouTube kanalında onları konuşuyor.


YAPTIĞI İŞ ÇOK BASİTMİŞ GİBİ…

     YouTube yayınları ile ilgili dikkatimi çeken başka bir nokta da: Öylesine basitmiş gibi yapıyor ki.


     Sanki bende telefonu alıp, hemen video çekebilirmişim gibi geliyor. Ama hiç de öyle değil tabi.


     Arka tarafta bir gazetece birikimi var, bir yaşanmışlık var. Bunu, videosunu izlediğinizde anlıyorsunuz zaten.


YAPTIĞI İŞİ SEVİYOR…

     Adam yaptığı işi seviyor birde. Bunu her halinden anlıyorsunuz. Zaten biri işini bu kadar sevmese, bu kadar gülebilir mi?


     En son izlediğim videosunda Konya’dan yayın yapmıştı. Konya’nın tarihi çarşılarından birinden.


     Öğlen güneşi altında, bol esprili bir yayındı. Konya’nın gezilecek her yerini gezip, onu da kanalda yayınlayacağını söylemişti.


     Yayınladı mı bilmiyorum. Belki de İzmir depreminden dolayı yayınlamamış olabilir.


ORTASINDAN MEHTER GEÇEN PROGRAM…

     İşte o yayını yaparken bir yandan da mehter takımının sesleri geliyordu. “Mehter takımı şuradan geçse de görsek” dedi.


     Hakikaten beş ya da on dakika sonra o sokaktan mehter takımı geçti. Gülmekten öldü tabi.


     “Keşke başka bir şey isteseymişim” dedi. İlerleyen dakikalarda da yine mehter ile ilgili espri yapmayı da ihmal etmedi.


     “İçinden mehter geçen YouTube yayını” gibisinden.


     Ekşi Sözlük’te ne demişler diye baktım.


İKTİDARI DOĞRU DÜRÜST ELEŞTİRMİYOR MU?

     Cüneyt Özdemir’in iktidarı doğru dürüst eleştirmiyor, üstün körü geçiyor diye yazmışlar.


     İstiyorlar ki Fatih Portakal gibi eleştirsin. O zaman Fatih Portakal’ı izleyeceksin abi.


     Cüneyt Özdemir’de bunu bulamazsın. Baştan kabul edeceksin bunu.

     

     Ben zaten Cüneyt Özdemir’i sırf bunun için izliyorum işte. Fatih Portakal gibi olmadığı için.


     İktidarın sadece kötü yanlarına odaklanmış bir tarz bu. Ben bu tarzı sevmiyorum.


İZLENME SAYILARI DÜŞTÜ MÜ?

     Yine Ekşi Sözlük’teki eleştirilerde izlenme sayılarının düştüğü ve bu nedenle YouTube kanalı açan Fatih Portakal’a salladığı yazıyordu.


     İzlenme sayılarına şöyle bir baktım. İzlenme sayıları standart gözüküyor.


     Aşırı bir düşüş gözükmüyor izlenmelerinde genel olarak.


ESKİSİ GİBİ FİLM VE DİZİ ÖNERİSİ YAPMIYOR…

     Benim katıldığım yorumlardan birinde, “40-50 dakikalık videoları baymadan, sıkmadan izlettirmeyi başarıyor.


     Sadece Türkiye ile sınırlı kalmayıp, dünyadaki güncel olaylara değinmesine de bayılıyorum” diyor.


     “Film, dizi ve kitap önerisi verse yine harika olur” diye de ekliyor.


     Bunu bir yazımda bende yazmıştım. İzlediği film ve dizilerle ilgili, Amerika’dan yaptığı videolarda bilgi veriyordu.


     Türkiye’ye döndükten sonra o konulara girmez oldu sanırım.


     Yurt dışında yapacak bir şey olmadığı için dizilere sarıyordu muhtemelen.


     Ama burada elbet yapılacak bir şeyler çıkıyordur. Belki de eskisi gibi dizi ve film izlemeye vakti kalmıyordur.

 

Yorum Gönder

8 Yorumlar

  1. hiç gündemden haberim olmaz :D merak ettim bir ara bakayım

    YanıtlaSil
  2. Cüneyt Özdemir hakkında inan ki bir fikrim yok. 5N1K'dan hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o. Vaktin olursa birde YouTube kanalına bak derim.

      Sil
  3. Cüneyt Özdemir yılların gazetecisi, muhabiri,televizyoncusudur. Verdiği haberleri heryerde bulamazsınız. Gülme ,magazin haberi vs. gibi olayları muhtemelen olayı sıkıcı hale getirmemek için yapıyor. Tv'lerde her ciddi gördüğümüz insan normal hayatlarında da öyle ciddi değildir tabii ki.Gülmek normal, keşke herkes gülebilse.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok eğlenceli oluyor hem de bilgileniyor insan :)

      Sil
  4. bilemedim hiç tanımıyom. yazar müzisyen olsa duyardım belkuuu :)

    YanıtlaSil
Emoji
(y)
:)
:(
hihi
:-)
:D
=D
:-d
;(
;-(
@-)
:P
:o
:>)
(o)
:p
(p)
:-s
(m)
8-)
:-t
:-b
b-(
:-#
=p~
x-)
(k)